FILLAS DA CARIDADE, MÁRTIRES DA FE



- QUE PODEMOS APRENDER DO VALOR E A FORTALEZA DOS MÁRTIRES PARA A NOSA VIDA, HOXE?
- QUE RETOS NOS SUSCITANOS O SEU TESTEMUÑO DE FE COMO VICENCIANOS?
- QUE VALORES PODEN APORTAR ESTAS MÁRTIRES Á SOCIEDADE ACTUAL?
-  CALIDADES, COMPROMISOS....






LUMINARIAS DE FE, ESPERANZA E CARIDADE



1. Tratar o tema do martirio na actualidade é moi difícil, pero para a Igrexa é algo necesario e imprescindible. A dificultade radica en varias razóns: 

- Vivimos nunha sociedade hedonista, á que lle custa traballo entender o valor do sacrificio e da coherencia. E aínda que admira ás persoas valentes e consecuentes, esta mirada difícilmente chega ao nivel da movilización e da imitación. 

- Os medios de comunicación non axudan porque están afeitos fixarse no belo, o forte e o oportuno. Reparan en algo interesante, pero a modo de flash, sen chegar a profundar, porque rápidamente unha noticia é tapada pola seguinte. 

- Á morte ségueselle considerando desde unha mirada en contrapunto. Por unha banda, vese como unha traxedia sen resposta; e por outro, afástase, e ata se  trata como un motivo de diversión. Parece oportuno levar a cabo unha reflexión teolóxica sobre o martirio como elemento constituínte da fe. Valoralo como unha experiencia positiva e alegre que permite constatar a presenza do Espírito Santo na Igrexa, á vez que estimula e anima a vida dos cristiáns.



2. Mártir quere dicir “testemuña”. Cristo é a primeira testemuña. El mesmo dio: Eu para iso nacín, e para isto vin ao mundo: para dar testemuño de a verdade (Xn 18,37). 
Así o recoñece a primitiva comunidade cando lle chama: a testemuña fiel (Ap 1,5). 



3. Somos fillos dunha Igrexa martirial que deu testemuño da súa fe desde os seus inicios. 
Habendo escoitado as palabras do Señor: Vós sodes testemuñas deste (Lc 24, 48), xa Pedro e os 
apóstolos foron capaces de afirmar ante o mesmo Sanedrín que condenara a Xesús: 
Testemuñas disto somos nós (Hech 5, 32). 



4. En todos os tempos e lugares existiron e existen mártires por Cristo. Uns deles, con persecución, e outros, sen ela.
Uns, por manifestar abiertamente a súa fe, e outros, por vivir os valores do Reino. Os mártires están por encima das tráxicas circunstancias que lle levaron á morte.

5. FILLAS DA CARIDADE MÁRTIRES
«Son testemuñas da fe cristiá do século XX que souberon vivir o Evangelio en situacións de hostilidad e persecución, frecuentemente ata o testemuño supremo do sangue. Estas testemuñas, especialmente os que afrontaron o martirio, son un signo elocuente e grandioso que se nos pide contemplar e imitar. Elas mostran a vitalidade da Igrexa; son para ela e para a humanidade como unha luz, porque fixeron resplandecer nas tebras a Luz de Cristo. Máis radicalmente aínda, demostran que o martirio é a encarnación suprema do Evangelio da esperanza» (Xoán Paulo II en Ecclesia in Europa, 13)
Elas sentíanse felices na súa vocación. Non tiñan outro obxectivo que gastar a súa vida como Cristo, facendo o que El fixo: coidar e ensinar aos nenos, curar aos enfermos, socorrer aos necesitados e facer presente o Reino de Deus Pai no mundo.

- Vivían apaixonadas por Deus e polos pobres.
- O seu ideal era claro e perceptible: transparentar a bondade de Deus a todas as persoas, especialmente aos pobres.
- O seu estilo de vida esixente e atrayente: comunidade de amor que vive en pobreza, castidad e obediencia.
- A fonte da súa alegría: ser seguidoras de Jesucristo vivindo as bienaventuranzas en humildad, sencillez e caridade.
- A súa razón de ser na Igrexa: continuar a misión de Jesucristo entre os pobres. Este foi o motivo polo que foron perseguidas.

Aceptaron o martirio serenamente, convencidas de que é o acto supremo de amor a Jesucristo. Tiveron presentes na súa memoria e no seu corazón as palabras de Jesús: Perseguíronme a min e perseguiranvos a vós (Jn 15, 20). Elas non buscaron a morte, non actuaron con imprudencia, simplemente acolleron o martirio como un don de Deus.
Catro de entre elas, Sor Josefa Gironés, Sor Lorenza Díaz Bolaños, Sor Martina Vázquez e Sor Josefa Martínez pediron a Deus a graza do martirio e de poder acoller este don como expresión de amor total a Jesucristo. As demais sabían con certeza que dando a vida, non a perdían senón que a gañaban en plenitude. Por iso perdoaron aos perseguidores e non maldixeron a quen lles deron morte. Fixeron súa a oración de Xesús: Pai, perdóaos porque non saben o que fan. O motivo da súa morte foi a fidelidade a Jesucristo confesada con valentía como bautizadas e Fillas da Caridade. Todas morreron confesando a súa fe no Señor Jesús, cun acto de fe saído do corazón: Viva Cristo Rei. Antes de morrer perdoaron aos seus inimigos e puxeron a súa vida en mans de Deus Pai como Jesús, rezando o Padrenuestro. Ante o medo a morrer dalgunhas, as outras animáronas a dar a vida pola Fe en Xesús, impulsadas pola forza do Espírito Santo.
As vinte e sete irmás mártires e a Filla de María que as acompañou ao martirio, serán beatificadas o 13 de outubro en Tarragona con máis de 500 mártires da Fe. Elas, igual que os demais, son un reflexo nítido da Luz de Cristo resucitado, mostran a forza do Espírito na súa vida e na súa morte e poñen de relevo a vitalidade da Igrexa en tempos de persecución e estimulan a confesar a fe con valentía a todos os bautizados. «Os mártires non quixeron renegar da propia fe e morreron confesando a Cristo resucitado.
Onde atoparon a forza para permanecer fieis? Precisamente na fe, que nos fai ver máis aló dos límites da nosa mirada humana, máis aló da vida terrea; fai que contemplemos “os ceos abertos” como di san Esteban e a Cristo vivo á dereita do Pai» (Papa Francisco, 12.V.2013) 
  
6. VIVIRON COMO TESTEMUÑAS VALENTES DA FE E FIRMES NA CARIDADE
As 27 Fillas da Caridade e Dores Broseta, laica da Asociación das Fillas de María da Medalla Milagrosa de Bétera (Valencia), que serán beatificadas cos demais mártires en Tarragona, viviron totalmente entregadas a Deus para servir a Cristo na persoa dos pobres, fieis ao Evangelio e ao carisma da Compañía das Fillas da Caridade. Sabían que calquera día podíase cumprir a profecía de Jesús: Acordádevos da palabra que vos dixen: O servo non é máis que o seu Señor. Se a min me perseguiron, tamén vos perseguirán a vós (Xn 15,20). Vendo vir a persecución, rezaron con fe e buscaron a forza da Eucaristía que as preparou para ser Testemuñas da Fe, a Esperanza e a Caridade. Foron acusadas, apresadas e condenadas a morte por seren Fillas da Caridade dedicadas a sanar, curar, educar, acoller, orientar e facer o ben como Xesús de Nazaret. As súas fichas de fusilamiento póñeno de relevo. Non había ningunha implicación política, foron perseguidas pola súa condición de mulleres consagradas a Deus, por celebrar a Misa clandestinamente nos seus respectivos refuxios ou por desexar recibir a Eucaristía e poñerse en camiño para conseguilo. Unhas desenvolveron a súa misión como educadoras, outras como enfermeiras e bastantes como traballadoras sociais en casas de Misericordia, Beneficencia e Asilos. Todas pasaron pola vida facendo o ben en seguimiento de Jesucristo. Vivían en comunidade fraterna; xuntas rezaban e programaban a súa misión, xuntas revisaban a súa vida para parecerse cada día un pouco máis a Jesucristo; xuntas vivían o perdón e a reconciliación e xuntas propoñíanse ser TESTEMUÑAS DE FE E CARIDADE. Alentadas pola forza do amor de Deus e das súas Irmás de comunidade afrontaron a morte violenta por causa da Fe.

 



Sobre os mártires españoles da Congregación da Misión do s. XX. MÁRTIRES VICENTINOS.


No hay comentarios:

Publicar un comentario